REACTIEF EEN STORING VERHELPEN, OF PROACTIEF STORINGEN VOORKOMEN?

Stilstand is kostbaar, zeker wanneer het ongepland is. “Met de verhuizing naar het nieuwe pand aan de Warwickstraat hebben we onze sparepartvoorraad verhoogd, passend bij de toenemende hoeveelheid machines die we leveren en onderhouden,” vertelt Manager Services Rick de Feijter. “Dat is een stukje extra zekerheid voor onze klanten, maar wanneer zich een storing voordoet dan heb je altijd nog te maken met response-, reis- en reparatietijd dus voorkomen is altijd beter dan herstellen. Tijdig proactief onderhoud inplannen is daarom aan te bevelen en steeds meer relaties sluiten daarvoor onderhoudscontracten bij ons af. Bovendien voorzien we onze nieuwe trillers vaak van een slagsensor. Daarmee is de triller, ook op afstand, te monitoren en kun je dus vóórdat de machine in storing schiet actie ondernemen. Oudere trillers kunnen we op verzoek ook met een slagsensor uitrusten en zo kunnen we de uptimegarantie verhogen.”

Jaco van der Jagt benadrukt verder het belang van een goede inventarisatie: “Het is zaak vast te stellen welke kritische componenten voor een klantspecifieke situatie nodig zijn wanneer zich een storing voordoet. Wij hebben veel componenten op voorraad en ook bij klanten liggen de meest noodzakelijke onderdelen. Maar een identieke aandrijfmotor of pomp zoals die bij een klant draait – exact afgestemd op de productieomgeving – moet meestal speciaal besteld worden, soms in het verre buitenland, en daarmee gaat kostbare tijd verloren. Steeds vaker besluit men daarom om te investeren in een reserve-unit voor als de nood aan de man is. Wij adviseren graag welke stappen u kunt zetten om de continuïteit van uw machinepark verder te verhogen.”